Witamy na stronie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Referendarzy Sądowych - organizacji istniejącej od 1999r.
Zapraszamy referendarzy sądowych zatrudnionych w sądach powszechnych i w sądach administracyjnych, a także wszystkich zainteresowanych wspieraniem naszych działań, do zapoznania się z materiałami zamieszczonymi na stronie i zaangażowanie się w działalność Stowarzyszenia.

                                                                                                                                           Zarząd Stowarzyszenia

!Informacja nt. plików cookie ze strony www.referendarz.pl!
Zgodnie z zapisami zawartymi w Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy Prawo Telekomunikacyjne (DU z 21.12.2012, poz. 1445), która dostosowała polskie przepisy do dyrektyw unijnych 2009/136/WE i 2009/140/WE, przedstawiamy informację nt. plików cookies z naszej witryny.
Ustawa weszła w życie 21 stycznia br., a od 22 marca obowiązuje sama polityka dotycząca cookies.

Czym są pliki cookie?
Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, czas jego istnienia, oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Pliki cookie ze strony www.referendarz.pl
Nasza strona używa tzw. cookies, tj. informacji zapisywanych przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które to informacje serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. Informacje przekazane tutaj, a dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszej witryny internetowej. 

Pliki cookies nasz serwis wykorzystuje w celach:

 
  • dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  • statystycznych (informacja o ilości odwiedzających stronę, podstrony oraz forum użytkowników, liczby postów itp.)
  • umożliwienia rejestracji na stronie nowych użytkowników
  • umożliwienia zalogowania się do forum naszej strony i zapamiętywania również jego ustawień
  • umożliwienia automatycznego przetłumaczenia treści witryny na inne języki
  • umożliwienia przedstawienia informacji prasowych z innych serwisów (w szczególności www.rp.pl), tematycznie związanych z naszą witryną

    W ramach działania naszej strony, zapisywane są tylko 2 rodzaje rodzaje plików cookies:
  • pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu (statystyczne, analityczne)
  • funkcjonalne pliki cookies, umożliwiające zapamiętanie wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej, forum, śledzenia tematów itp.
Jak to działa?
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

Wyłączenie stosowania cookies na naszej stronie, uniemożliwi nam zbieranie informacji o ilości użytkowników odwiedzających stronę,  czy preferowanych tematach na forum.
Państwu, rezygnacja z przyjęcia cookies z naszej witryny może uniemożliwić:

  • zarejestrowanie w serwisie
  • zalogowanie do witryny i forum
  • odczytanie informacji z serwisów prasowych na naszej stronie
  • wybór języka wyświetlania treści na stronie.
  • niepoprawną obsługę forum

Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania pozostałych treści zamieszczanych w serwisie w języku polskim.

Jak wyłączyć przyjmowanie plików cookie w przeglądarce?

W ramach pomocy oferujemy krótki, przeglądowy opis ekranu nowego forum.
Ewentualne pytania prosimy zgłaszać w temacie: FORUM-OSRS

I. Widok kategorii 
 

1- Wejście do Forum
2- Wejście do edycji profilu
3- Podgląd najnowszych wiadomości Forum
4- Regulamin Forum 
5- Niniejsza Pomoc do Forum
6- Wyszukiwarka w treści FORUM 
7- Avatar przeglądającego Forum użytkownika
8- Nazwa użytkownika podana w rejestracji
9- Wyświetlenie ostatnich postów Forum
10- Przejście do edycji profilu  

 

11- Wylogowanie z Forum
12- Edycja ogłoszeń
13- Tytuł sekcji Forum
14- Tytuł kategorii Forum
15- wskażnik nowych postów w kategorii
16- Moderatorzy (jeśli jest ktoś oprócz Administratorów)
17- Ilość tematów w kategorii
18- Ilość wszystkich odpowiedzi w kategorii
19- Statystyka ostatniego postu 
20- Selektor sposobu wyświetlania wątków (najstarsze<->najnowsze) 

pomoc-1
II. Widok wątków 
 

21- Statystyki Forum
22- Pełne statystyki, wykresy, listy
23- Obecni on-line na Forum użytkownicy
24- Masowe zaznaczanie nieprzeczytanych postów 
25- "Legenda" ikonek
26- Szybka zmiana kategorii Forum 
27- Tytuł wątku, obecni czytający wątek 
28- Odpowiedź na ostatni post
29- Prenumerata wątku (zawiadomienia o odpowiedziach)
30- Dodanie do grupy "Ulubionych" wątków
31- Szybki dostęp do opcji
32- Numer postu 

33- Charakterystyka piszącego post użytkownika (nazwa, avatar, ilość postów, ranga)
34- Indykator obecności na Forum
35- Wysyłanie wiadomości prywatnej do użytkownika
36- Podgląd profilu użytkownika (uwaga! to co opublikujemy w profilu, będzie widoczne w podglądzie!)
37- Tytuł postu i informacja jak dawno temu powstał
38- Treść postu
39- Tzw. "KARMA" użytkownika (jest ona sumą "+" i "-" przyznawanych przez oceniających autorowi za posty)
40- Zgłaszanie moderatorowi nieprawidłowości w poście (wulgaryzmy, prowokacje itp)
41- Adres komputera, z którego pisze autor postu
42- Lista możliwych do podjęcia akcjii

pomoc-1

 

Regulamin Forum Dyskusyjnego

strony internetowej Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Referendarzy Sądowych


I. Przepisy wstępne

  1. Regulamin Forum Dyskusyjnego strony internetowej Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Referendarzy Sądowych (http://www.referendarz.pl ), zwanym w dalszej treści "forum", określa zasady funkcjonowania forum, zasady prowadzenia dyskusji i wymiany poglądów, prawa i obowiązki użytkowników oraz kompetencje administratora i moderatora forum.

  2. Uczestnictwo w forum wiąże się z akceptacją niniejszego regulaminu.

  3. Definicje pojęć:

    • Administrator - osoba zarządzająca systemem strony internetowej i forum

    • Moderator - osoba zarządzająca merytoryczną stroną forum, odpowiedzialna za utrzymanie porządku w określonej kategorii forum i przestrzeganie niniejszego regulaminu

    • Użytkownik - osoba zarejestrowana w serwisie referendarz.pl, zgodnie z treścią i wymogami udostępnionego formularza rejestracyjnego

    • Nick - nazwa pod jaką użytkownik forum publikuje swoje wypowiedzi (posty)

    • Profil (konto) - dane osobowe i indywidualne ustawienia na forum każdego użytkownika (m.in. sygnatury i avatary)

    • Ranga - stopień odzwierciedlający zaangażowanie użytkownika w prowadzone na forum dyskusje oraz uprawnienia niektórych użytkowników

    • Sygnatura (podpis) - tekst wyświetlany pod każdym postem; każdy użytkownik może go zdefiniować w swoim profilu

    • Temat - nazwa (temat) rozpoczętej dyskusji (wątku)

    • Post - każda pojedyncza wypowiedź w wybranym temacie

    • Avatar - obrazek wyświetlany przy użytkowniku, który każda zarejestrowana osoba w profilu może wybrać z galerii emblematów

II. Prawa i obowiązki użytkowników Forum

  1. Użytkownicy forum zobowiązani są do przestrzegania norm prawnych i obyczajowych obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

  2. Użytkownicy forum zobowiązani są do wypełnienia formularza rejestracyjnego zgodnie z jego treścią i wymogami, w szczególności zobowiązani są do podania swoich rzeczywistych danych osobowych (imię i nazwisko) - pozostałe dane w tym takie jak nick mogą być dowolnie wybrane, przy zachowaniu postanowień niniejszego regulaminu.

  3. Użytkownicy forum publikują swoje wypowiedzi wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administrator forum nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.

  4. Użytkownicy mają prawo do zamieszczania nowych tematów dyskusyjnych w dostępnych działach podanych w forum.

  5. Każdy z użytkowników forum ma prawo do udzielania odpowiedzi w istniejących tematach.

  6. Zarejestrowani użytkownicy mogą otrzymywać na wskazane konta e-mail wiadomości z treścią odpowiedzi udzielanych na ich posty.

  7. Zarejestrowani użytkownicy wyrażają zgodę na otrzymywanie na wskazane konta e-mail materiałów informacyjnych, wiadomości z treścią reklamową i ofertową, w związku z prowadzoną przez Stowarzyszenie działalnością.

  8. We wszystkich sprawach związanych z funkcjonowaniem forum jego użytkownik może uzyskać pomoc od moderatora forum.

  9. Zamieszczanie tego samego wątku w kilku kategoriach jest niedozwolone. Wątki należy umieszczać zgodnie z ich treścią, we właściwych kategoriach.

  10. Nowy wątek powinien składać się z tytułu (wyodrębnionego) oraz treści stanowiącej jego rozwinięcie, jako podstawę do dyskusji.

  11. Treść wypowiedzi powinna być napisana w poprawnej polszczyźnie, bez błędów. W przypadku dłuższych wypowiedzi należy je przygotować w zewnętrznym edytorze tekstu. Treść wypowiedzi winna być merytoryczna, związana z tematyką wątku i zrozumiała dla innych użytkowników.

  12. Niedopuszczalne są wypowiedzi o znamionach niesnasek i nieporozumień osobistych między użytkownikami forum. Wszystkie treści i poglądy umieszczane na forum winny zachowywać ogólnie przyjęte zasady kultury i szacunku dla poglądów innych osób. Niedopuszczalne jest używanie wulgaryzmów i zwrotów obraźliwych.

  13. Używanie na forum więcej niż jednego loginu, tzw. nicka, przez użytkownika jest zabronione i będzie skutkować zablokowaniem konta (banem).

  14. Zabrania się używania avatarów (obrazków symbolicznych) wybranych wcześniej przez administratora, moderatorów i innych użytkowników. Jeżeli wystąpi taki przypadek - na prośbę użytkownika, który wybrał emblemat jako pierwszy, należy dokonać zmiany avatarów.

  15. Wykorzystywanie forum w celach ogłoszeń i reklamy w jakiejkolwiek formie dla towarów, usług, stron internetowych itd., jest zabronione. Nieprzestrzeganie tej reguły skutkuje całkowitym zablokowaniem dostępu do forum (ban).

  16. Forum i Księga Gości nie służy komentowaniu tekstów. Dodanie na forum wątku będącego komentarzem do tekstu skutkuje jego usunięciem. Tekst może być komentowany przy okazji innego tematu, związanego z tekstem. W takim przypadku należy podać link do danego wątku z informacją o komentarzu tekstu na forum.

III. Moderator Forum

  1. Moderator nadzoruje dyskusje prowadzone na forum oraz ich zgodność z przyjętymi zasadami.

  2. Moderator organizuje prace i dyskusje na forum, rozwiązuje problemy użytkowników udzielając im niezbędnych informacji dotyczących funkcjonowania forum. W razie konieczności moderator przenosi tematy do właściwych działów lub je zamyka w razie braku zainteresowania.

  3. W przypadku stwierdzenia naruszenia zasad wypełnienia formularza rejestracyjnego moderator pozostawia konto zablokowane, a po upływie 7 dni trwale usuwa dane użytkownika z serwisu. Na wniosek użytkownika moderator pomaga w zmianie danych ujętych w formularzu rejestracyjnym.

  4. Moderator może upomnieć użytkownika forum w razie naruszenia przez niego norm wskazanych w niniejszym regulaminie, może również zablokować (ban) czasowo lub na stałe jego konto.

  5. Moderator usuwa temat lub post, jeżeli np.: zawiera on treści wulgarne, stanowi reklamę, naruszenie praw autorskich lub w inny sposób narusza przepisy prawa, dubluje istniejący temat, treść postu jest niezrozumiała.

  6. Na wniosek użytkownika moderator może usunąć jego post lub temat, jeżeli pozostali wypowiadający się w danym wątku wyrażą na to zgodę.

  7. Moderator dba o poprawność językową wypowiedzi na forum. W przypadku rażących błędów językowych moderator może dokonać korekty wypowiedzi nie zmieniając jej sensu ani stylu.

IV. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin i jego zmiany obowiązują od dnia jego uchwalenia.

  2. Ustalenie treści regulaminu, jej zmiana należy do kompetencji Administratora strony http://www.referendarz.pl.

  3. Wątpliwości i sprawy sporne związane z funkcjonowaniem forum oraz interpretacją regulaminu rozstrzyga Administrator.

  4. Brak akceptacji regulaminu bądź zmian jego postanowień jest równoznaczny rezygnacji z uczestnictwa w forum i usunięciem konta użytkownika przez Administratora

  5. Do ochrony danych osobowych zarejestrowanych użytkowników forum stosuje się zapisy ustawy z dnia 29.08.1997r o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2002r, Nr 101, poz. 926 ze zmianami).




© 1999-2018 Ogólnopolskie Stowarzyszenie Referendarzy Sądowych
REGULAMIN FORUM
Joomla templates by a4joomla